Sounds of Silence

4 images

RSP - Reinhold Staden Photography - Hunte Delta

I heard the ship coming, but I only saw it when it was passing by.

RSP - Reinhold Staden Photography - Hunte Delta

What a surprise. The front of the lens gets wet after a few minutes. I had to clean it several times.

RSP - Reinhold Staden Photography - Hunte Delta

Silent landscapes in the river Hunte delta. 10 miles from where I live.

RSP - Reinhold Staden Photography - Hunte Delta

© RSP – Reinhold Staden Photography

September 2016

Advertisements

25 thoughts on “Sounds of Silence

  1. Eine sehr schöne Serie, die einen schönen Spannungsbogen hat. Würde ich mir die Bilder aufhängen, würde ich der Reihenfolge nach mit dem untersten anfangen und sie dann von links nach rechts platzieren. Das oberste ist mein Favorit. Irgendwie ist dieser kleine, grasbewachsene Hügel wie ein Anker, an dem man sich festhalten kann um die Traumwelt dahinter zu geniessen. Toll!
    LG, Markus

    • Danke, Markus. Nebelbilder sind doch schwerer als ich dachte. Die Stimmung einzufangen fällt mir nicht leicht. Und das Objektiv muss man auch alle paar Minuten putzen. Aber ich krieg es langsam raus, worauf ich achten muss. Hoffentlich hält die Zeit der “Vernebelung” noch etwas an. Das erste Bild ist auch mein Favorit. Das Geräusch des vorbeifahrenden Schiffes im Nebel war schon cool. Dank nochmals. LG. Reinhold

    • It does, Lena. And I hope it will stay for a while. But weather is changing since yesterday. Back to shades of gray and rain. Hope we get another chance to document autumn. Thanks and smiles. Reinhold

    • Hi Michèle, vielen Dank für Deinen lieben Kommentar! Freut mich das ich selbst Nordlichter ansprechen kann. Aber der Spätsommer entschädigt für viele Regentage dieses Jahr. Ich hoffe Nebel, Sonnenschein und Herbstfarben sind noch lange im Programm. Da lohnt sich das frühe Aufstehen. Liebe Grüsse. Reinhold

    • Thank you, Amy! Just returned from a lovely early morning shoot. And what should I say? 9 miles away… 3 lakes, remains of the construction of the motorway A29 leading to the coast. Centuries have created a beautiful nature resort and the lakes were covered in fog and sunshine. But this is something for later this day. Smiles. Reinhold

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s